Project Mcn/ Capoeira - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Sandra Smit - WaarBenJij.nu Project Mcn/ Capoeira - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Sandra Smit - WaarBenJij.nu

Project Mcn/ Capoeira

Door: sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Maart 2010 | Brazilië, Natal

Oiiiiiiiii

hier ben ik weer!
Ten eerste ik ben verhuisd naar Recife.. heb toch besloten om even weg te gaan in Natal en wat anders te gaan doen.
Het project is ook in Recife, dus ik ga de andere kant van dit project bekijken.

Maar over het project in Natal.
WE hebben veel bereikt deze maanden.
De kinderen zijn erg leergierig, ze spreken al lossen woorden en zinnetjes Engels ( dat moeten we ook elke keer herhalen, iedere week)
Want anders vergeten ze het.. en dat vinden ze niet altijd even leuk.
Maar na de les is er weer ontspanning voor Capoeira of beribao!!
We hebben ook in 2,5 week tijd een nieuw klaslokaal gebouwd en geverfd. Dat ging echt super snel, dus nu hebben ze eigen plekje waar rustig les gegeven kan worden en daarbij ook nog een kantoortje.
Eerst was alles bij JEAN, de leider van het project in zijn huis of de voorpoort. en gelukkig is dat nu niet meer.

ONs project helpt ook een ander klein project in het binnenland. DAt heet Capoeira dos Negros..Ze hebben echt werkelijk niks daar. Vorig jaar is er een waterput gemaakt en paar toiletten. Deze waterput voorziet de 15 huizen nu van water. Dit komen ze halen uit de put, zodat ze kunnen koken enzo.Maar als er geen wind is, dan ook geen water, want de wimdmolen pompt het water uit de grond.
Nou wij zijn dus daar geweest met een klein groepje van het project en nog 2 andere nederlandse mensen. Het was echt super heet daar in het binnenland 43 graden..:((
Ik wist dus echt niet wat ik zag: kleine huisje, met niks erin, waarwij als nederlanders nog geen eens in durven te slapen. Wat koeien en varkens en al de mensen die daar wonen helpen elkaar dus.
Maar omdat daar dus niks te doen is en zo arm, zijn de meeste mensen dronken en hebben ze zoveel kinderen gemaakt, dat ik niet begrijp dat ze nog zo vrolijk zijn en genieten van het leven!!!
daar word je wel even weer met je beide benen op de grond gezet en word je bewust wat materialistisch nederland is.. en dat wij alles hebben wat ons hartje begeert.
ONdanks dit zijn ze altijd vrolijk en vriendelijk, ondanks hun benarde situatie.. echt respect hoor..

Maar ik was blij dat ik weer weg kon, want was zo warm daar en niks te beleven.
Ik heb mijn pennen, die ik nog over had van fam. Boke allemaal uitgedeeld en ze waren zo blij ermee..wat blocknootjes ook.. Maar die gingen allemaal veilig de kast in en daar waren ze zuinig op ahha

Ik zal een paar fotos laten zien van het project waar ik les geef en van dat andere project dos negros in het binnenland..

ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor al de spullen die ik heb gekregen om uit te delen..

muito beijos...
xxxxxxxxxx from Recife

  • 17 Maart 2010 - 16:31

    Willy:

    wow, sandra, ik heb zoveel bewondering voor je dat je dit doet ,joh.wow waren er maar zoveel mensen zo als jou, als ik iets voor je kan doen of opsturen daar naar toe of zo,laat me maar weten .miss you

  • 17 Maart 2010 - 18:27

    Astrid:

    Hoi San, mooi om te lezen en te zien wat een goed werk je daar doet. Ben super trots op je hoor!
    x Astrid.
    ps: nog bedankt voor je verjaardags smsje :)

  • 19 Maart 2010 - 19:40

    Hetty:

    Wàt een geweldig werk doe jij daar!!!

  • 20 Maart 2010 - 17:57

    Natascha:

    Hey meid!
    Hoop dat je in Recife ook weer bergen met werk kunt verzetten, super van je!!
    Kop op, geloof in jezelf en dan komt alles goed!
    Liefs Natascha

  • 05 April 2010 - 13:19

    Rineke:

    Ha Sandra,
    Leuk om te lezen wat je al allemaal ondernomen hebt. Geloof dat je voorlopig niet terugkomt.
    Hier is er ook het een en ander veranderd.
    Alle grote kinderen zijn naar huis voor therapie.
    Een aantal van de dinsdag mogen ook naar huis. Zal rustig worden hier(grapje).


  • 06 April 2010 - 09:34

    Ilonka:

    wat leuk om te zien sandra! jij als juf. wel een krap lokaaltje zo. ziet er mooi uit, maar het lijkt wel heel erg klein?
    en de huisjes waar je was, ik moet zeggen; zien er best goed uit hoor: In Nigeria waar ik met vrienden een school bouwde op een eiland woonden de mensen niet eens in stenen huizen...

    maar, voor ons als verwende Nederlanders blijft het altijd superprimitief.

    ik hoop dat het goed met je gaat. we missen je hoor!

    dikke kus en knuffel
    Ilonka, laura en Damian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Natal

Viva Brasil

Recente Reisverslagen:

22 April 2010

Recife

16 Maart 2010

Project Mcn/ Capoeira

26 Februari 2010

Carnaval

31 Januari 2010

Tudo bem? sinto saudades de voce

21 Januari 2010

wist je dat.....
Sandra

Hello Peeps.. Eindelijk is het dan zover!!! Follow my dream..going to Brasil.. Ik zal jullie op de hoogte houden van alles wat ik mee maak: van het project, tot reizen, tot vrienden.. everything.. Ik zal jullie allemaal erg missen, dus schrijf wat op als je iets kwijt wilt.. luv ya... muchos beijos

Actief sinds 20 Nov. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 19522

Voorgaande reizen:

05 Januari 2010 - 30 November -0001

Viva Brasil

Landen bezocht: